המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום רביעי, 27 באפריל 2011

צילום יצירתי - Zoom In

כאשר מצלמים עצם כלשהו, מומלץ תמיד לנסות ולבודד חלק קטן מאד ממנו. צילום זה הופך עצם שלעיתים הינו שגרתי לחלוטין למשהו חדש ומרתק, שונה לחלוטין מהעצם המקורי. המצלמות של ימינו מרובות הפיקסלים יכולות לאפשר לכם לבצע חיתוך של תמונה (CROP) גם אחרי שצילמתם אותה ועדיין לקבל מיקטע קטן ברזולוציה סבירה לחלוטין להצגה באתרי אינטרנט (תמונות באיכות גבוהה יותר דורשות טכניקות צילום מקרו). אם מראש מצלמים צילום תקריב (מקרו) אפשר לבודד מהתמונה קטעים יותר ויותר קטנים והתוצאות מענינות. למרות הכותרת, אל תשתמשו באופצית הזום של המצלמה. כוונו את המצלמה למצב הרחב ביותר של העדשה והתקרבו כמה שיותר לאוביקט. במצב זה גם יכולת ההתבוננות שלכם טובה יותר וגם היכולת של המצלמה להתמקד בפרטים קטנים טובה יותר. לעיתים אין אפשרות לדעת מהתמונה מה העצם המצולם, אולם אין זו מטרת התרגיל אלא שיפור היכולת להתמקד בפרטים הקטנים ובחלק קטן מאד מהתמונה הכוללת. מבט חדש זה יכול לתת לכם אפשרויות נרחבות מאד לצילום עצמים שגרתיים וליצירת תמונות מענינות.
נדגים זאת באמצעת סדרה של מספר תמונות, נסו לנחש לבד מהו האוביקט המצולם.





מארבעת התמונות האלו קשה לדעת מהו האוביקט, התמונות הבאות מענינות בפני עצמן אך חושפות כבר חלק גדול יותר מן הפאזל







מגוון האפשרויות כמעט אינסופי אולם בסוף אנו נסוגים קצת וכעת ומצלמים חלקים גדולים ביותר מן האוביקט
סנסני התמר


פרי התמר מתפתח על המכבדות.
עץ התמר פורח ועל ענפיו מתחילים כבר להתפתח הפירות שיבשילו במהלך הקיץ. תמונת העץ במלואה דווקא פחות מענינת. קשה לצלם עצים במלואם. עצים גבוהים ואנו לרוב מצלמים אותם מהקרקע ומפנים את המצלמה כלפי מעלה, מה שיוצר עיוותים בפרספקטיבה. למי שחי כמוני בסביה עירונית, קשה מאד לצלם את העץ בלבד,ללא תוספות אורבניות. גם בסביבה פתוחה, קשה לצלם עץ בלי שעצים אחרים יפריעו לתמונה. התמונה מובאת כאן לצורך הדגמת בעיות אלו. במקרים אלו עדיך בהרבה להתמקד בפרטים הקטנים המופיעים למעלה ולא בשלם הקשה לצילום.
עץ תמר בסביבה עירונית. הבתים, חוטי החשמל, עצים אחרים, עמודי תאורה ואפילו הולכי רגל מפריעים מאד לצילום ומונעים צילום איכותי של עץ שלם כאוביקט. חיפוש זהיר יאפשר למצוא עצים עם פחות הפרעות גם בסביבה עירונית אולם להעלים ואתן לגמרי יהיה אתגר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה