המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום חמישי, 26 באפריל 2012

צילום זיקוקים

לקראת יום העצמאות, כמה טיפים לצילומי זיקוקים. צילום זיקוקים אפשרי גם במצלמות פשוטות יחסית והתוצאות יהיו משביעות רצון. נסו השנה ותהנו

צילום זיקוקים
צילום זיקוקים

צילום זיקוקים
צילום זיקוקים


  1. חישבו מראש מאיפה תצלמו. אם רואים זיקוקים קרובים מהבית שלכם מצוין. אם לא, נסו לשאול חברים. כדאי לצלם זיקוקים מעט מגבוה, ולא מגובה הרחוב וגם צילום במקום פרטי ושקט יתן תוצאות טובות יותר מצילום ברחוב.
  2. בררו מראש בעיריה מתי בדיוק יש זיקוקים... המטחים אינם ארוכים וחבל לפספס.
  3. חצובה - כדי להציג צילומים יפים חייבים לחשוף חשיפות ארוכות של שניה ומעלה. חשיפות אלו מחייבות שימוש בחצובה. גם במצלמות קטנות יש הברגה לחצובה ואפשר לקנות חצובה פשוטה קטנה וקלה לצורך העניין.
  4. מיקוד - מצלמות יתקשו לבצע מיקוד אוטומטי על הזיקוקים. יש להשתמש במיקוד ידני לאינסוף שלרוב יהיה מדויק מספיק. במצלמות ריפלקס יש לכוון את המיקוד בדיקנות במטח הראשון
  5. לחיצה עדינה - כאשר מצלמים, לחיצה חזקה מדי על הכפתור תרעיד את המצלמה. ללחוץ בעדינות. במצלמות ריפלקס יש אפשרות לכבל מיוחד או שלט אלחוטי שיאפשרו לחיצה מרחוק ללא שום תזוזה במצלמה. אפשרות אחרת היא לכוון השהייה של שתי שניות מהלחיצה ועד הצילום.
  6. כדאי להשתמש בערך ISO 400 לפחות ואורך חשיפה יש לנסות החל מחלקי שניה ועד כמה שניות. חשיפות ארוכות מדי לא מומלצות, הזיקוקים יתערבבו יותר מדי.
  7. כדאי להשתמש בזווית רחבה, זיקוקים שונים עפים לגבהים שונים. כאשר עושים חשיפות ארוכות כדאי לזהות את הזיקוק כבר במעופו ואז לצלם ולא לחכות שהוא יפתח.
  8. צילום זיקוקים דורש ניסוי וטעייה. שנו מפעם לפעם את זמני החשיפה ואת שאר הפרמטרים ובידקו מה יצא טוב.
  9. בהצלחה

צילום זיקוקים
צילום זיקוקים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה