המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום שני, 30 באפריל 2012

ג'ורג והמפץ הגדול

ג'ורג והמפץ הגדול הוא כבר השלישי בסדרת הספרים המצליחה של לוסי הוקינג (הבת שלו) וסטיבן הוקינג. את הספר הראשון בסדרה, המפתח הסודי של ג'ורג ליקום, ראיתי לראשונה מיד בצאתו, בחנות ספרים בלונדון והתהלבתי מאד וכמעט קניתי לילדים עד שנזכרתי שהם לא יקראו אותו באנגלית. למרבה המזל הספר תורגם והצטרף לספרי האסטרונומיה שלנו.
מהספר הראשון בא השני ועכשיו נראה שאנו בתחילת של סדרה ארוכה של ספרי אסטרונומיה לילדים. הספר כמו קודמיו בסדרה בנוי באותה מתכונת. הגיבורים, ג'ורג', שכנתו אנני, חזיר המחמד שלהם, ואביה של אנני, המדען המטורף הנעזר במחשב העל קוסמוס, המחשב החזק ביותר ביקום, מסתבכים בעלילות שונות ומשונות הנוסבות סביב נושאים אסטרונומיים. בין לבין הספר גדוש במאמרים ברמה גבוהה ביותר אולם בלשון ברורה לילדים ובמידע אסטרונומי רב. הספרים מעודכנים מאד, מכילים את התיאוריות והרעיונות החדשים ביותר, שבספר אפילו הופכים למציאות בהרפתקאות השונות של ג'ורג ואנני. הספר הנוכחי עוסק במאיץ החלקיקים הגדול, בתקלה האמיתית שהייתה בו (שהופכת בספר לתקלה וחבלה זדונית) ובתוצאות המרהיבות שהוא הגיע אליהן (בינתים רק בספר, לא במציאות). איכות הסיפור דומה לספרי ילדים אחרים, קלאסיקה זה לא, אבל הידע האסטרונומי הרב שמונחל תוך כדי הקריאה, והמאמרים הנפרדים המשובצים בין דפי הספר (מאמרים אלו הינם הרחבות לכל דבר שנכתבו על ידי מומחים בתחום, אין צורך לקרוא אותם תוך כדי הספר, אלא בכל שלב נתון וכן, הם מתאימים גם למבוגרים), יהפכו את הקריאה בספר לקורס קצר ומזורז באסטרונומיה. למי שעוד לא נחשף לסדרה, כדאי להתחיל עם שני הראשונים ולהתקדם לשלישי.



ג'ורג והמפץ הגדול
ג'ורג והמפץ הגדול


ג'ורג והמפץ הגדול
לוסי וסטיבן הוקינג
הוצאות ידיעות ספרים


לקריאת הפרק הראשון - מאתר ידיעות ספרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה