המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום שני, 21 במרץ 2016

סטלאריום

מהי סטלריום?

תוכנת סטלאריום היא תוכנה חינמית המציגה את מפת השמים ומיקומי כוכבי הלכת. התוכנה חזקה ובעל, אפשרויות רבות. הבעייה העיקרית שלי היא הממשק שאינו ידידותי למשתמש במיוחד לעומת תוכנות מסחריות שהשקיעו יותר בהנדסת אנוש. למרות זאת בתוכנה אפשרויות רבות מאד והיא יכולה לסייע בהתמצאות בשמיים, ביצירת מפות ובהכרת אובייקטים שונים.

צילום מסך מתוכנת סטלריום
צילום מסך מתוכנת סטלריום

את התוכנה אפשר להוריד מאתר סטלריום (התוכנה גדולה למדי) ועל מנת להקל את השימוש בתוכנה הכנתי סרטון קצר של כ-8 דקות המסביר את האופציות הבסיסיות של התוכנה (יש עוד הרבה, אבל רובן, כמו גם בסיסי הנתונים המורחבים המכילים מיליוני כוכבים, לא נחוציםלאסטרונום המתחיל).
התוכנה מנסה לזהות בעצמה את מיקום המשתמש אבל אם היא לא מצליחה יש אפשרות לבחור מיקום בצורה ידנית. התכונה תתחיל בהצגת השמיים בזמן בו נמצא המשתמש, אולם אפשר לשנות את הזמן (והמיקום) לכל זמן אחר שרוצים וכן לנוע קדימה ואחורה בקצבים שונים. התוכנה מאפשרת להציג אובייקטים שונים ולהעלים אותם במידת הצורך וכמו כן גם להציג את השמיים ביום, למרות שכמובן בעין איננו רואים את הכוכבים. יש עוד שפע רב של אפשרויות תצוגה ומידע


לתוכנה קיים ממשק בעברית אבל הוא רחוק מלהיות מושלם ואני ממליץ להישאר בגירסה האנגלית בלבד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה