המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום שני, 6 ביוני 2011

שיפור הזיכרון ואימון המוח

שיפור הזיכרון ואימון המוח נחוצים בכל גיל ובפרט בגילאים מתבגרים. מחקר חדש מראה כי שימוש בתרגילים פשוטים משפר מאד את בעיות הזיכרון ומעלה את ההצלחה במחני אינטילגנציה. פרופסור ג'ון גונידיס מאוניברסיטת מישיגן הציג את תוצאות המחקר על כך שאימון יומי של עשרים דקות למשך עשרים יום משפר את היכולות לפתרון בעיות חדשות (ואת האינטליגנציה בכלל) ומשפיע עד תקופה של עד שלושה חודשים.
האימון מועיל מאד גם לילדים ולצעירים וניתן לבצעו בכל גיל. התרגילים המבוצעים מכונים "צעד אחורה כפול" dual n-back, בהם המתאמנים מקבלים סימנים חזותיים ומילוליים ועליהם להגיב בהתאם.
בריבוע בעל תשע משבצות, מוארות משבצות מסוימות. בהתאמה מושמע צליל של אות, לאחר מכן מואר ריבוע אחר ומושמע צליל אחר. המתאמן צריך להגיב (על ידי לחיצות מקשים) אם הריבוע נדלק באותו מקום או אם נשמעה אותה אות (ולפעמים שניהם). במבחן מתקדם יותר, נבחן צריך להגיב למה שקרה לפני שני צעדים (ולכן עליו לזכור יותר פרטים) או 3 צעדים וכן הלאה, בנוסף אפשר להוסיף סימנים כדוגמת צבע ועוד המסבכים את המבחן.
הדרישה מהמח לזכור כמה דברים הנקלטים בחושים שונים ולהגיב עליהם, היא הגורמת לגירוי התאים ולשיפור ביכולות. האימון עצמו פשוט ביותר וגם ילדים יכולים לבצעו ולהשתפר, כמובן שיש להציג זאת לילדים בתור משחק ואתגר להצליח.
לרוב אימון בשיטת dual 2-back בו נדרשים לזכור שני צעדים אחורה הוא מספיק יעיל (למרות שמומלץ להתחיל מצעד אחד אחורה על מנת להתרגל לשיטה).
בבדיקה נבדקה גם הדמיית מח של הנבחנים לפני ואחרי המבחן ושינויים ניכרים בזרימת הדם נצפו.
ניתן להתאמן בשיטה זו באתר האינטרנט הבא. כאשר ניתן לבחון בן אימון חזותי Spatial לבין אימון קולי Auditory לבין אימון משולב, ואת מספר הצעדים שהולכים אחורה.
למעונינים יש אפשרות להוריד תוכנה הכוללת יותר אפשרויות ומיועדות לאימון רציף (יכולה לשמור נתונים על כמה משתמשים ועוד אפשרויות)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה