המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

שעוני שמש בזלצבורג

כשאומרים לכם "זלצבורג" כנראה יעלו לכם בראש שני דברים שקשורים לעיר אוסטרית מקסימה זו. מוצרט וצלילי המוזיקה ואכן קשה לברוח משני אלו בביקור בעיר, אבל אני חיפשתי דברים נוספים, שעוני שמש (וראו מאמר על שעוני שמש בישראל).
אמנם שעוני שמש אינם שימושיים במיוחד בעיר שבה מעונן וגשום רוב הזמן, ומחמשת השעונים שצילמתי רק שניים "פעלו" וגם זאת לדקות בודדות בהם השמש שיתפה פעולה. נראה שהמטרה של רוב השעונים הייתה ביטוי אומנותי אסתטי ופחות להראות את השעה.

השעון הראשון הוא במיתחם של כנסיית סט. פיטר.

שעון שמש בזלצבורג

שני השעונים האחרים נמצאים בטירת זלצבורג. הם ממוקמים אחד ליד השני אבל מטיפוסים שונים לחלוטין.

שעון שמש בזלצבורג
שעון שמש בזלצבורג

שעון שמש בזלצבורג
שעון שמש בזלצבורג
שני השעונים האחרים נמצאים סמוך לנהר ולכיכר עם הפסל של מוצרט. אמנם עצרנו לאכול צהריים אבל השמש יצאה מבעד למעטה עננים ומאחר והיה ברור שזה לדקות ספורות בלבד, עזבתי הכל והלכתי לצלם אותם.
שעון שמש בזלצבורג
שעון שמש בזלצבורג

שעון שמש בזלצבורג
שעון שמש בזלצבורג







2 תגובות:

  1. ביטוי אומנותי על קירות זלצבורג בהחלט יש שם ודווקא לשמש יש פחות נוכחות כשמדובר בשעוני שמש. גם אני לא הפסקתי להתבונן ביופיים של כל כך הרבה בתים עם דלתות כניסה מרשימות, חלונות מעוטרים אדניות וציורים על הקירות.אצלי הגיק הוא חלונות ודלתות

    השבמחק