המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום שלישי, 19 במרץ 2013

מיחזור עטיפות חטיפים

בשנים האחרונות יש בישראל התעוררות גדולה בתחום המיחוזר. פחים מיוחדים לאיסוף נייר ובקבוקי פלטיק נמצאים ברוב הרשויות, פחיות ובקבוקי שתייה מוחזרים לסופר לקבלת הפיקדון ובמקומות מועטים אוספים גם דברים נוספים. יש עוד הרבה מאד לשפר וסנונית ראשונה בתחום מהווה כניסתה של חברת טרה-סייקל TERACYCLE והגברת הפעילות שלה בארץ. החברה פועלת בארצות שונות בעולם מזה כמה שנים וממחזרת בכל מקום דברים שונים ומשונים, ואפילו חיתולים ובדלי סיגריות. בארץ היוזמה בינתיים עוסקת בעטיפות חטיפים שעוברות המסה והתכה והופכות לפתיתי פלסטיק המשולבים במוצרים שונים.
חברת טרהסייקל ישראל פועלת בשיתוף פעולה חטיבת המלוחים של שטראוס מזה כשנה וחצי, ומאפשרת לאסוף ולמחזר שקיות חטיפים מלוחים, פסולת שנחשבת קשה לטיפול ולמחזור. עד לשיתוף פעולה זה, לא ניתן היה למחזר שקיות חטיפים מלוחים בישראל והן היו נטמנות בקרקע, ככל שאר הפסולת שאינה ממוחזרת, פעולה שיש בה כדי זיהום הקרקע, מי השתיה ופגיעה בבעלי החיים. בזכות שיתוף הפעולה, כל אדם – אם במסגרת פרטית ואם כחלק מארגון או בית-ספר –  יכול לאסוף שקיות חטיפים מלוחים משומשות ולשלוח בחינם לחברת טרהסייקל ישראל. שם הן תעבורנה תהליך מחזור שיאפשר ליצור מהן מוצרים חדשים ובעלי ערך סביבתי (כגון, תיקים, מוצרי פלסטיקה שונים ואפילו ספסלים וריהוט גינה), או חומר גלם ממוחזר המשמש לצרכי בנייה.
פרויקט איסוף שקיות החטיפים המלוחים צובר תאוצה ועד כה הצטרפו לאיסוף בו קרוב ל-100,000 משתמשים, ביניהם, בתי ספר, ארגונים ואנשים פרטיים, ונאספו למעלה מ- 40,000 שקיות חטיפים מכל רחבי הארץ. מלבד המטרה הסביבתית החשובה, עבור כל שקית חטיף מלוח שנשלחת לטרהסייקל ישראל, תורמת חטיבת המלוחים של שטראוס חמש אגורות – הכסף נצבר בחשבון המשתמש ונתרם בהמשך לכל ארגון מוכר לצרכי תרומות לבחירתו (כולל בתי הספר עצמם). 
בחג הפסח הקרוב הפרויקט גדל ומתקדם צעד נוסף קדימה במסגרת השקתו בשיתוף רשות הטבע והגנים. על מנת לעודד מחזור שקיות חטיפים מלוחים ולהגדיל את כמות השקיות שנאספות, יוצבו מיכלי מחזור ייעודיים לאיסופן באתרי הרשות ברחבי הארץ החל מפסח הקרוב, בהם יוכלו המבקרים להשליך כל שקית חטיף ריקה ולשולחה למחזור. שקיות החטיפים שיאספו במיכלים ייעודיים אלה, לא זו בלבד שימוחזרו במקום להישלח למטמנות הפסולת בקרקע, אלא גם יזכו את הרשות בתרומה של 5 אגורות עבור כל שקית. הכסף שייאסף, ייתרם למרכז הארצי להצלת צבי-ים במכמורת, שכמו חיות בר שונות, גם הם נפגעים  מפסולת זו.

אם אתם מורים/רכזים או עובדים במקום שיש בו הרבה חטיפים, אתם יכולים להצטרף לפרוייקט ולשלב פעילות מיחזור זו בבית ספרכם וגם להפנות את התרומה (שיכולה להצטבר) למטרה ראויה. ההצטרפות אפשרית באתר טרהסייקל . באתר ניתן גם להתרשם מהפעילות הכלל עולמית של הקבוצה בתקווה שפעילויות מיחזור נוספות יגיעו לישראל.
פח איסוף לעטיפות חטיפים
פח איסוף לעטיפות חטיפים

2 תגובות:

  1. מעולה!
    אני הולכת להעלות את הפוסט הזה לפייסבוק שלי, ברשותך. זה חשוב ומשמח!

    השבמחק
  2. האם יש רשימה נגישה של מיקומי מיכלי מיחזור לאריזות חטיפים?

    השבמחק