המאמרים באתר מוגנים בזכויות יוצרים. ניתן לעשות שימוש למטרות פרטיות ולא מסחריות תוך קישור לעמוד המקורי ומתן קרדיט לגדי איידלהייט. לפרטים נא לפנות לאימייל gadieide@yahoo.com.

מעונינים לקבל מידע אסטרונומי ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם או לערוץ הווטצאפ של אסטרונומיה ומדע !

יום רביעי, 28 בנובמבר 2018

צילום שיגורים שבוצעו מתחנת החלל!

שיגורים לחלל וצילום שלהם כבר הפכו לעניין של שיגרה, אבל הנה צילום של שיגור מכדור הארץ שצולם היטב מתחנת החלל עצמה.

ראינו בעבר תמונות שצולמו מגובה על ידי מטוסים של נאסא ואפילו סרטון של צופה בר מזל שצילם ממטוס, אבל זה משהו חדש, לי לפחות.

כתבנו לפני שבועיים על צילום פרוגרס ואלכסנדר גרסט (התותח!) עשה זאת שוב והפעם צילום של שיגור סויוז עם שלושה אסטרונאוטים. תאריך השיגור 3/12/2018 וזה השיגור הראשון לאחר ששיגור קודם נכשל והצריך חזרת חירום לכדור הארץ.



והנה הצילום הראשון של גרסט השיגור הוא שיגור של חללית אספקה מסוג פרוגרס שבוצע מבייקנור קזחסטן, באמצעות טיל סויוז בתאריך  16/11/2018.
שיגור חללית פרוגרס כפי שצולם מתחנת החלל. קרדיט: NASA/ESA
שיגור חללית פרוגרס כפי שצולם מתחנת החלל. קרדיט: NASA/ESA



החללית נשאה מטען של 2564 קילוגרם, מתוכם 750 ק"ג של דלקים, 75 קילו חמצן ו-440 ליטר מים ומגיעה למהירות של 28800 קמ"ש.

האסטרונאוט הגרמני אלכסדנר גרסט צילם את כל השיגור באמצעות מצלמה ואינרוולומטר שצילם כל כמה שניות, בדיוק כמו שעושים בכדור הארץ.

השיגורים  עצמם מתבצעים תמיד כשתחנת החלל סמוכה לאתר השיגור, בסופו של דבר החללית האספקה צריכה להגיע לתחנת החלל וכדאי לשגר כשהמרחק קצר, אבל הצילום דורש זמן, וזמנם של אסטרונאוטים הוא יקר ומתוכנן בקפידה. לוחות הזמנים הפעם אפשרו את הצילום. קצב הצילום הוא בערך במהירות של פי 8-16, כלומר 2 עד 3 תמונות בשנייה. הסרטון כולו מציג כרבע שעה ובמהלכו רואים יפה גם את היפרדות השלבים השונים של הטיל במקומות הבאים.


00:07 - ניתוק המאיצים
00:19 - ניתוק השלב המרכזי (נראה מעולה בסרטון)
00:34 - השלב המרכזי נשרף באטמוספרה של כדור הארץ (מתחיל להישרף)
00:34 - חללית פרוגרס מתנתקת מהטיל ונכנסת למסלול סביב הארץ, מסלול החופף את זה של תחנת החלל כך שבסוף היא תשיג אותה ותתחבר אליה, מה שהפעם קרה לאחר כיום וחצי.

הנה הוידאו. מומלץ לצפות כמה פעמים על מנת לראות את כל השלבים שצוינו למעלה (וכדאי גם להאט עוד יותר את הסרטון).








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה